Стимули за притежателите на по-екологични автомобили не се очертават в близко време.
Това стана ясно от плановете, които финансовото министерство представи пред големите компании в България.

Индустриалците поставиха пред правителството днес двадесетина проблема. Сред тях е фактът, че България не предприема никакви мерки за намаляване на въглеродните емисии от автомобилите и няма никакви ограничения за внос на стари коли и стимули за разпространението на електромобили.

"Виждаме автомобили, които не са надеждни и бълват изгорели газове. И това не е защото хората, които ги карат искат, а защото досега не са намерили помощта да изберат по-модерен автомобил”, смята Александър Миланов.

Според статистиката им, вносът на нови коли продължава да спада. В резултат 87% от автопарка вече е на възраст над десет години. Финансовият министър отговори, че вече четири месеца се работи върху анализ дали и как данъчните ставки за по-чистите автомобили да се намалят. Преференциите ще важат и за коли втора употреба, стига да отговарят на по-високи екологични стандарти или използват алтернативни технологии.

Финансовото министерство обаче си дава още три месеца за анализ. С това въвеждането на поощренията за по-чистите коли се отлага чак за 2012 година.