Електрическата схема на софийското метро има няколко аварийни захранвания. Инцидентът вчера не е наложил включването на нито едно от тях.
„При положение, че има късо съединение. Откъдето и да го захраниш, късото съединение си е късо”, каза инж. Валентин Тодоров, зам.-директор на „Метрополитен”. При възникването на проблема снощи са задействани процедурите по план, както на машиниста под земята, така и на дежурните екипи в контролната зала.
„Преди да влезе в станцията. Тук се получава повреда. Влакът остава между двете станции и вече оперативните дежурни предприемат действия, влаковите диспечери, енергодиспечерите”, каза инж. Тодоров.
От управата на метрото съобщиха, че нищо не е налагало извеждането на пътниците. Процедура, която е крайна и изисква много сложна организация и отнема повече време.
„:Излизането от влака е една много бавна процедура и когато няма нужда, няма опасност за хората, хората си остават във влака”, каза инж. Валентин Тодоров
„Обикновено става въпрос за 10,15, 20 минути. Имало е и други случаи, в които е падало напрежението, но тогава пътниците дори и не са го забелязвали, защото е кратко времето”, добави директорът на ”Метрополитен” инж. Стоян Братоев.
