Коли с газови уредби да не паркират в подземни паркинги. Такава наредба е в сила от няколко месеца. Тя се отнася само за новите паркинги и не засяга тези, пуснати в експлоатация преди юни.

Специалистите по пожарна безопасност обаче предупреждават, че всички подземни паркинги, на които има спрели коли с газови уредби, са опасни.

Табела посреща посетителите на един от столичните молове. Този търговски център и другите подобни са застрашени буквално от експлозия, ако в подземния им паркинг влезе кола с неизправна газова уредба и изпусне газ.

"Което при източник на възпламеняване би довело да взрив и засягане както конструкцията на автомобила, така и за намиращите се хора в него или наоколо присъстващите", каза Владимир Димитров, от Пожарна безопасност.

Оттук нататък строителите са длъжни да предвиждат специална вентилация и газоизвестителни системи. Такива обаче няма в претъпканите предколедно молове. Вместо тях, на входа за изумление на посетителите стои табелата. Никой обаче не следи дали написаното на нея се спазва.

"Доколкото можем да го правим с капацитета, който имаме го правим, но по принцип не е в нашите правомощия ние да забраняваме на хората и да ги проверяваме", заяви маркетигн мениджърът Руслана Василева.

Напълно очаквано - много хора не бяха спазили забраната.

"Ето и доказателството, че забранителни табели не са достатъчни за българските шофьори - поне 20 автомобила с такъв стикер има само на това ниво на подземния паркинг, а не е ясно колко коли дори не са маркирани".

От Агенцията за технически надзор обясняват, че имат твърде малко хора, за да следят кой влиза и кой не в подземните паркинги. Тогава кой носи отговорност, ако нещо се случи и стане инцидент?

"И двамата - и лицето, което е паркирало автомобила си, въпреки обозначенията, както и собственикът или ползвателят на гаража", обясни Ангел Ангелов, председател на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор.

Така попадаме в типичния български Параграф 22 - няколко институции отговарят формално за една дейност, но никой не отговаря дали тя се спазва на практика.