След тежката катастрофа на магистрала „Тракия” започна дискусия има ли необходимост от ограничения във възрастта на автобусите. Макар че, според специалисти, добре поддържаният стар автобус може да бъде сигурен почти колкото новия.
Повечето автобуси, които пътуват между малките населени места, са стари
И ако бъде въведено ограничение за възрастта им, много общини може да останат без транспорт
Автобусите, които пътуват между селата в Търговищко са средно на 20 години. Според собствениците им, старите возила напълно отговарят на лошото състояние на пътищата. Категорични са, че ако им наложат да карат до 10 годишни коли, ще се откажат.
„Повече от 60 % от общините ще останат почти без транспорт. Кой да го кажа така луд би отишъл, дал 500 хиляди лева за един нов автобус и да го пусне по тези пътища. Това значи той да си подпише сам фалита доброволно и да приключи”, каза Красен Колев - управител на фирма за автотранспорт.
При проверки в региона, на всеки 100 рейса са засечени 13, които карат в нарушение. Осем от тях са били опасни за пътниците
Стари автобуси има и в Столичния градски транспорт
По линия 310 - от центъра до „Люлин” се движат едни от най-старите автобуси. Пътуването с тях е истинско изпитание. Макар и стари обаче автобусите отговарят на техническите изисквания:
Инспекторите не констатираха нарушения - всичко което се изисква за безопасното пътуване, е спазено. И все пак повечето шофьори се надяват скоро старите морално остарели возила да бъдат заменени.