Основна причина Явор Гърдев да застане като лице на кампанията Keep Walking, е фактът, че режисьорът винаги е намирал инициативите на бранда Johnnie Walker като много добре преценени – според него, освен оригинални, те са и ефективни.

В разговора ни с Явор Гърдев надълго и нашироко разбрахме как се променят нагласите на хората за успех в живота. Резултатите, които Гърдев е намерил в изследването, върху което е базирана кампанията Keep Walking, също са му повлияли да се включи активно в нея. А именно – личностният успех не струва нищо, когато е постигнат на фона на тотален обществен неуспех.  А "Кога ще ги стигнем американците?” е вече демоде въпрос – оказва се, че като начин на мислене страната ни попада в една група със САЩ, Великобритания и Гърция…

Затова режисьорът се заема със задачата да популяризира в България трите проекта, които са част от кампанията Keep Walking и за които хората могат да гласуват, превръщайки един от тях в реалност за столицата ни, крачейки или играейки на топло вкъщи пред компютъра. Като социална значимост, Явор Гърдев е на мнение, че и трите кандидатстващи проекта са равностойни, така че само вотът на хората ще реши кой от тях е най-полезен и трябва да бъде реализиран. Гърдев отбеляза, че лидерството между просктите се променяло много динамично, дори в рамките на ден.

Явор отбеляза, че засега меренето на крачките е възможно единствено с устройствата iPhone, защото те притежават хардуерната възможност, изразяваща се във вграден акселератор, който да превръща километрите в точки, отиващи за заявения фаворит. От разговора ни с Явор стана ясно, че трите борещи се проекта са били подбрани на глобално ниво, така че да бъдат подходящи за ситуацията във всяка една от единадесетте страни, взели участие в кампанията.

Гласуването с игри във Фейсбук пък е решението, ако не можете да "крачите” за любимия си проект навън, а и според думите на Гърдев, който се забавлява с апликациите в социалната мрежа, кредитите там били много по-големи. Засега друг начин за гласуване освен "краченето” и игрите не е лансиран, но режисьорът определи активността и интереса към заявките като много висока и без допълнителни решения.