Денят започна с умерен оптимизъм за разрешаване на кризата с блокираните руски туристи на фона на коментарите, че скандалът компрометира летния туристически сезон. И с умерен песимизъм за разрешаването на финансовия спор между авиопревозвача и туроператора.
„Опитахме се да седнем на масата и да решим проблема между нашите компании, но безрезултатно. Не получихме нито едно предложение от тях с примерен погасителен план”, каза капитан Янко Георгиев, изпълнителен директор на „България Еър”. По думите му в договора с Алма Тур има много клаузи, но те били спазвани въпреки многото писма от компанията.
От Алма Тур отговориха пред bTV, че при сключването на договора между двете компании, туроператорът е предоставил банкова гаранция, достатъчна да се поемат полетите на блокираните руски туристи.
Янко Георгиев оцени високо идеята за гаранционен фонд, който да покрива подобни рискове и каза, че трябва да се въведи в практиката.
В ЕК към момента има такива фондове при създаването на авиокомпании, но не е влязло в сила за чартърни авиокомпании. Такъв фонд гарантира обезпечение на всички засегнати страни, каза Георгиев.
От България Еър съобщиха за bTV, че няма други туроператори у нас, които да имат натрупани дългове и които да са заплашени със спиране на полетите.