За това сигнализираха от Българска стопанска камара. Социологическо проучване сочи, че всяка пета фирма у нас е пострадала от имитатори на марката й.

Отмина времето, когато от имитация на джинси Дизел, Левис и Бос се трупаха печалби.
Сериозните имитатори сега крадат доказали се български марки и печелят добре от тях.

Мира Янова, МБМД: "Всяка пета фирма е имала проблем с марката си и географското означение".

Една от потърпевшите фирми е производител на блиндирани врати. Дистрибутори на фирмата от Варна регистрирали същата марка като извадили само един детайл от името.

Имитаторите са глобени с 50 хиляди лева, но дейността им е законна и продължават да съществуват.

Иван Аков: "Решението е на всяка фирма, която се почувства ощетена, да се осигури възможността да води индивидуално дело".

38 на сто от изследваните въобще не са регистрирали марка или географско означение и почти същият дял не знаят какви са ползите от притежаването на марки и географски означения.

Мира Янова, МБМД: "Около 50 на сто от фирмите имат нужда тепърва да развиват търговските си марки и означения".