Това заявиха на специална пресконференция представители на софтуерната фирма, на която е възложен проектът.Освен множеството "злонамерени атаки", като причина за неуспешния старт на регистрацията в детските заведения бяха посочени и изнервените потребители. Те вместо да търпеливо да изчакат потвърждение за своята регистрация, са се регистрирали по два и дори три пъти.
Медийното внимание към проекта също косвено имало вина за създалата се ситуация - много хора са се опитали да се регистрират само от любопитство.
Друга изненада за фирмата -изпълнител е било и това, че повечето родители са предпочели да запишат децата си чрез сайта, вместо да чакат на опашка пред детските заведения.
Явор Джонев, "Сирма груп" АД: "Най-вероятно, при първоначални спецификации на системата не е имало очакване, че повече, всъщност на практика всички родители, ще се запишат по този начин. Очакването е било, че повечето родители, ще отидат в детските градини".
От фирмата смятат, че и регламентът за записване не е бил достатъчно добър - един от основните критериите е времето, в което е направена регистрацията. Затова и всички родители са се опитали да се регистрират в първите минути на старта на записването.
Явор Джонев, "Сирма груп" АД: "Ние сме направили този сайт на основата на този регламент, който е зададен предварително от общината...Според мен я ясно, че този регламент за следващата година трябва да бъде променен".
От фирмата припомниха, че такава електронна система за регистрация се пуска за първи път в България. Затова не трябва да се пренебрегва и липсата на достатъчно опит. Утре столична община ще каже какво става със записването в детските градини, след първоначалния провал.
