
От Министерство на транспорта обясниха, че забраната не засяга цялата пътна мрежа, а само и единствено рисковите пътни съоръжения като мостовете, тунелите, надлезите и подлезите, на които от мерки за сигурност не би трябвало да се слагат реклами.
Димитър Йорданов: "Презумпцията, че всяка реклама отклонява вниманието на пътя е вярна, друг е въпросът дали трябва да бъдем толкова категорични и кои да са ни приоритетите - дали и забраните по пътищата водят до някакъв ефект по безопасност на движението".
Миналото лято в съседна Гърция заради подобни аргументи започна кампания за премахване на разголените девойки от билбордовете. Според полицаите в Атина, където има 15 хиляди билборда, 10 процента от катастрофите били предизвикани именно от сладките гледки за окото.
Кампанията не намали катастрофите. Попитахме в КАТ разполагат ли със статистика у нас колко катастрофи са причинени от загледани в билбордове шофьори, но се оказа, че там не разполагат с такава. Депутатите от транспортната комисия, които най-добре познават законопроекта смятат, че текстът се нуждае от доуточнение.
Димитър Гъндев: "Има една единствена логика и тя е свързана с това да се осигури безопасност на хората по магистралите, аз единствено от тази гледна точка мога да разсъждавам сега, между първо и второ четене на закона, когато ще правим промените".
Другият спорен момент от закона за пътищата, който трябва да бъде уточнен на второ четене е ще отпаднат или ще останат винетките. Засега проектът предвижда да плащаме двойно - и винетки и тол такси за магистралите.