От управляващите обясниха, че до няколко години Министерският съвет ще избере една от двете такси, а едновременното им въвеждане е задължение към Европейския съюз.

Според опозицията предлаганите промени в Закона за пътищата ще доведат до едновременното плащане на винетка от населеното място до магистралите и на тол такса за преминаване по трасето на магистралите, което ще увеличи финансовата тежест върху българските граждани.

От мнозинството обясниха, че до две години правителството ще определи само една такса, но засега е задължително въвеждането в закона и на двете възможности, за да не бъдем санкционирани от Брюксел. В Закона е записано още, че за липсата на винетка временно ще се спира от движение моторното превозно средство.

Предвиденият размер за дневната винетна такса е 11 евро. От опозицията възразиха и срещу предвидените увеличени правомощия на изпълнителния директор на Фонд "Републиканска пътна инфраструктура", като припомниха последните корупционни скандали във ведомството.

Министерския съвет предлага и изплащане на представителни разходи на служителите на фонда. Определят се още еко-такси за автомобилите, като най-нисък размер ще заплащат тези с първоначална регистрация след 30 септември 2001 година.