
За разширението в участъка от "Младост" до аерогарата общината ще търси частни партньори. В проектите за разширение на подземната железница има и участъци, където ще се движат бързи трамваи.
В момента софийското метро има осем метростанции, а от следващата година ще влязат в експлоатация още шест. Има вероятност тяхното пускане да се забави отново, научи bTV. Въпреки обещанията, продължението на метрото може и да не бъде открито през април 2009 г.
Японската фирма "Тайсей", която строи отсечката от ЦУМ до стадион "Васил Левски", трябваше да завърши участъка през октомври 2007 г. Този срок не беше спазен, а от общината определиха нов срок - април 2009 г.
Участъкът от стадион "Юнак" до "Младост", който се строи от български фирми, е първият етап в историята на софийското метро, който е почти завършен без забавяне от предварително обещания график. Българите вече са построили своето и чакат бавещите се японци, за да бъде пусната линията.
Междувременно ще започне изграждането на втората линия. Строежът й на практика е започнат преди 26 г. В центъра на столицата има повече от километър готови тунели и две метростанции, построени през 1981 г. по време на градежа на НДК.
Почти три десетилетия тунелите между НДК и "Хемус" са изоставени. Носят се легенди за цели колонии бездомници, които живеят под земята. Част на линията е била пълна с вода и превърната в подземен плавателен канал. В средата на единия от тунелите има лодка.
Само след няколко месеца в тъмните от десетилетия тунели започва работа. Има основания да вярваме, че през 2011 г. оттам ще минават влакове.