Българският виртуален СОЛВИТ център функционира вече почти година. Екипът му е разрешил над 20 казуса.

В превод името на мрежата означава буквално "разреши го". Вече пет години СОЛВИТ е алтернативен помощник в решаването на различни проблеми, възникнали на територията на 27-те страни членки на Евросъюза, Норвегия, Исландия и Лихтенщайн.

Оплакване до СОЛВИТ може да се подаде он-лайн, на интернет страницата на мрежата, чрез електронна поща, по телефона или чрез факс.

За да получите помощ, проблемът ви трябва да е презграничен и да е възникнал от неправилното прилагане на европейското законодателство в областта на вътрешния пазар.

Калоян Симеонов: "Над 80 % от тези случаи се решават само в рамките на 70 дни. Някой се решават за броени дни."

В търсенето на решение се включват два центъра - единият - в държавата, където възниква проблемът, и другият - в страната, чийто гражданин се оплаква. Сред разрешените проблеми най-много са за взаимно признаване на професионална квалификация.

Следват проблемите с достъп на стоки до пазара, социално осигуряване, данъчно облагане, регистрация на моторно превозно средство, признаване на шофьорските книжки и много други.

Днес българският център представи своя информационна брошура. Можете да я откриете в кариерните центрове, в евроинфо центровете и в Информационния център на Европейския съюз в София.