Ако тези средства идваха като приходи в железопътния превозвач, възможностите за инвестиране в подобряването на състоянието и комфорта в пътническите вагони щяха да бъдат много по-големи, се посочва в съобщението. БДЖ многократно са представяли пред широката общественост проблема с недостига на вагони, както и трудностите при поддръжката на остарелия подвижен състав. Усилията на железопътния превозвач със собствени средства да обновява вагонния и мотрисен парк вече имат конкретни резултати, каквито са доставката на 100 обновени вагона от Германия, с половината от които са обновени композициите на ускорените бързи влакове "Чайка" и "Диана", на бързи влакове в различни направления, а от седмица с обновена композиция се движат и два пътнически влака между Дупница и София.
Останалите 50 обновени вагона ще бъдат за композициите на други крайградски влакове. През 2008 г. поетапно ще се осъществи подмяната на голяма част от остарелите електрически влакове руско производство с нови електромотрисни влакове на "Сименс".
Дружеството продължава своите действия за предотвратяване на пътуванията без заплащане. Освен загражденията на Централната гара в София, където се проверяват превозните документи на пътниците за крайградските влакове, служителите на железопътния превозвач продължават и блокадните проверки в пътническите влакове София - Дупница и Дупница - София, както вече бе съобщено.
БДЖ очакват подкрепа от страна на местните общински и областни власти за разрешаване на проблема с пътуващите без заплащане, тъй като нередовните пътници вредят на останалите клиенти, които добросъвестно са заплатили за транспортната услуга, добавят от дружеството.
Решението на въпроса е в ограничаване на достъпа до железопътните гари чрез заграждения, през които да се допускат само пътниците с билети, смятат от БДЖ.
