На малчуганите им били прочетени няколко текста и след това им задавали въпроси, за да проверят доколко успяват да разберат смисъла на текста и доколко могат да извлекат информация от него.

Резултатите от теста показват, че няма пряка връзка между богата държава и добро образование.
Оказва се, че след нас остават САЩ, Англия, Франция.

В България на такъв тест за проверка на умението да възприемаш информация и да правиш умозаключения въз основа на разбраното били подложени 4000 четвъртокласници от 150 училища, както на село, така и в града.

"Резултатите на нашите деца не са еднакви, за да няма някакво недоразумение, че всички са големи отличници, това не е така. Не са еднакви и мисля, че имаме повод да кажем, че специално внимание през следващите месеци и години трябва да се обърне на училищата, където има по-голям брой деца, за които българският език не е майчин", обяснява доц. Татяна Ангелова.

Специалистите си обясняват високите постижения на българчетата с обстоятелството, че до четвърти клас на децата им преподава един учител и това изглежда кара децата да имат респект към него и ги мотивира да си учат уроците.