
Защо метрото се оказва най-модерното транспортно съоръжение в София и ще изпълни ли очакванията за облекчаване на задръстванията – ще разберете от поредицата за столичния трафик на Антон Хекимян.
Докато хиляди хора всяка сутрин се събуждат около час в задръстване по улиците - почти същото количество пътуват истински. Те обаче се намират в един друг свят - този на метрото.
Час пик за метрото означава близо 30 хиляди души, които най-много за 15 минути са в центъра на града. Под земята няма недоволни.
Но това е само една отсечка и то не цяла. Идеята за метро в София е от миналия век. Плановете са за три лъча от кварталите – "Люлин" до "Младост", "Надежда" – "Хладилника" и "Княжево" – "Левски", които се пресичат в триъгълник
Антон Хекимян: "Плановете за метро са от 70-те години. Това е първата отсечка - започва със строителството на НДК - от тук надолу е кръстовището на Витошка и Патриарха. Строителството обаче спира преди 25 години.
Ако всичко върви по план - тук пътници ще има през 2011 година. Дотогава най-реалистичното разширение на метрото е отсечката „Света Неделя - Младост". Това трасе ще обхване 500 хиляди жители на София".
Според инж. Стоян Братоев, директор "Метрополитен" ЕАД, подземният влак трябва да стигне до "Младост" в средата на 2009 година. Някои от отсечките по пътя вече са готови.
Засега попадналата в българска земя японска фирма закъснява със строежа - но пък вече е глобена.
Въпросът е кога ще чуем – "Внимание вратите се затварят. Следваща спирка - "Софийски университет".