Столичният кмет Бойко Борисов представи проекта, в който основни акценти са подобряване на Градския транспорт, промени в паркирането и ново строителство на улици и пробиви.

Според изследвания на експерти, икономическите загуби от трафика и задръстванията в столицата надвишават половин милиард лева годишно. Сред причините за сегашното състояние са значителното увеличаване на ежедневно приходящите автомобили в София и неадекватното развитие на Градския транспорт.

Диков: "Метрото догодина ще навърши 30 години откакто е започнало строителството и за първите 25 години са построени 8 км., а за следващите 4 сме заложили да построим още 20 километра".

Финансово най-малък ресурс за справяне с проблема задръствания изисква подобряването на организацията на движението посочи главният архитект. Според него, трябва да се въведат изключително строги санкции за неправилно движение и паркиране в града.

Планира се промяна в системата на пътните знаци, както и реорганизация на линиите на Градския транспорт. Сред обектите, предвидени в инфраструктурната програма за следващите 4 години, са изграждане на връзки между Ботевградско и "Цариградско шосе", между Студентски град и квартал "Младост", както и изграждане на дублиращо трасе на "Цариградско шосе" за влизане в "Младост".

Кметът Бойко Борисов е възложил и на районните кметове да предложат къде по кварталите да се направи кръгово движение, което също може да облекчи трафика. Милиард и 200 милиона лева за изпълнението на проектите ще бъдат предвидени в общинския бюджет. Кметството разчита още на европейските фондове, публично-частно партньорство и на инвестиции от държавата.

Бойко Борисов: "Именно затова и тази програма, в този й вид, ще я изпратим до трите институции - Президентство, Министерски съвет и Народно събрание съответно отново да знаят, да помагат и, съответно, в следващите години, когато на практика София ще се превърне в една строителна площадка всички заедно да се стараем максимално да лишаваме града от публичните мероприятия, за да можем да не натоварваме допълнително града".

В началото на следващата година трябва да започне и реалното изграждане на столичната агенция по трафика, която ще поеме функциите по управление и регулиране на движението в София.