По данни на КАТ всеки ден в столицата се регистрират около 800 автомобила. Каква е била бройката на леките коли в миналото и защо не е предвидено пренаселването на София - разказва Антон Хекимян.

През 1976 година бул. "Цариградско шосе" се казва "Ленин" и се е предвиждало колко автомобила ще има в София през 2000 година. Бройката е 240 хиляди. Още през 1992 година по софийските улици има 350 хиляди леки коли.

Отново през 70-те и 80-те години се изгражда един от мега кварталите на столицата - Младост. Прословутото софийско жителство е спирало големия наплив на хора. След промените кварталът набъбва на над 110 хиляди жители. Хора, които всяка сутрин тръгват на работа и имат един основен маршрут - "Цариградско шосе".

Малко хора знаят, че през 70-те години е съставен генерален план на столицата. Проектът е за близо двумилионен град с модерна инфраструктура. Политбюро го отхвърля, защото не иска разширяването на столицата. Стефан Стайнов е един от ръководителите по това време.

Оказва се обаче, че и неприет, по този план се действа, но на парче. Дори основният проект за днешното Околовръстно е от 70-те години.

Новината днес е, че по улиците ще излязат над 40 регулировчици. И ако навремето колите, които са регулирали са изброявани в стотин, то те в София днес са милион.