
В писмото си той не крие факта, че самият той се е готвел да се кандидатира за директор на операта, но не отговарял на изискването за висше образование. Затова пък е артистичен директор на оркестъра на Кралската опера в Лондон.
Повечето от изискванията са направени така, че просто се получава един клуб от хора, които са учили в едно училище или са работили в едно учреждение и могат да се явят на този конкурс, споделя Василев.
"Това е нещото, което пак казвам не приемам като критика към позициите на Министерството на културата. Те са абсолютно изискуеми и в синхрон със закона и с нашето виждане какво да бъде новото ръководство", контрира Иван Токаджиев, художник постановчик на оперни и балетни спектакли и председател на комисията.
Бившите двама директори на операта - Пламен Карталов и Христина Ангелакова, мъжът на Весела Драганова - Георги Илиев, диригентът Иван Ангелов и импресариото Александър Янков са настоящите кандидати. Според слуховете, обаче името на новия директор вече се знае.
На мен ми беше ясно, даже аз вече знам кой ще бъде следващия директор, защото както обикновено в България тези неща стават много често с приятели, кой на кого, шефа на кабинета на министъра на кого е приятел и т.н., възмущава се цигуларят.
Запитан: "Как ще отговорите на въпроса, че вече се знае кой ще бъде новия директор и това е господин Карталов?", господин Токаджиев отговори:
"Сериозно, това ме изненадва".
Министър Стефан Данаилов е гаранцията този път конкурса да се проведе по правилата, обясни Токаджиев. Освен това министърът лично ще избере новия директор.
Към апела на Васко Василев се присъединиха и други негови колеги, сериозно разтревожени за бъдещето на една от емблемите на българската култура. Един от тях е Орлин Анастасов - обявен за бас номер едно, но на чиито изпълнения се наслаждават хората само в Ла скала, Виена или Испания, но не и в България.
"Освен финансирането трябва да се промени и мисленето, трябва да се разбере, че по този начин театърът на може да функционира. При нас просто нещата малко са се позанемарили и са останали 20-30 години назад, когато общо взето всичко, което се представяше минаваше някак. Сега аз никога не бих отишъл в България да гледам опера", коментира Атанасов.
В момента операта е в ремонт, който според служители й се прави с най-некачествените и евтини материали. В голямата зала, например, зрители ще стъпват върху балатум. А сградата е една от най-красивите у нас и е строена преди половин век.