Политизира ли се трагедията на царкалоянчани и имали изчезнали помощи?

Около месец след трагедията в Цар Калоян (TsarKaloyan.com) днес основните теми на разговор в града са две - изчезнали ли са помощите за пострадалите хора и защо се бавят парите за ремонта на къщите, които вече са постъпили в сметките на общината.

"Сегашната управа няма интерес да разпределя правилно и пропорционално. Те си гледат определен кръг техни симпатизанти - членове на ДПС. С което заблуждават другото население и изкуствено насаждат напрежение между българското и турското население", смята Басри Яръмкашев, независим кандидат-кмет.

Яръмкашев, който е общински съветник в града, твърди, че помощите под формата на кашкавал, прах за пране и замразени пилета са пуснати в търговската мрежа. Но доказателства липсват. Даренията са дошли по документ, но не са стигнали до обикновения човек, казва той.

Досегашният кмет и настоящ кандидат-кмет на ДПС Ахмед Ахмедов обаче е категоричен, че няма изнесени продукти: "Убеден съм, че един бъдеще кмет трябва да използва една нова реторика и да ползва думички, като оперативна програма, европейски фондове. А не само да оплюва и да търси това-онова. Искам да кажа, че всичко беше публикувано в интернет страницата и регионалния вестник".

На свой ред обаче из града вървят слухове, че кандидат-кмета Яръмкашев стои зад инициативен комитет за подпомагане на пострадалите хора и използва набраните средства за предизборната си кампания.

Според някои слуховете били пускани от хората, които управляват и "които в момента задържат около 650 000 лв., от които хората се нуждаят крещящо. Просто е престъпление да се праяви това с тях".

Освен трагичният елемент в тази компроматна война има и нещо комично. Всъщност двамата основни опонента са роднини, по-точно братовчеди. Две седмици преди кметските избори обаче хората продължават да живеят едва ли не на улицата.

Политизирането на трагедията на хората може да изиграе лоша шега на кандидат-кметовете. Макар привидно градът да изглежда почистен, част от жителите продължават да живеят в ламаринени кутийки и в разрушени къщи, броени дни преди зимата (вж. историята на баба Дианка от Цар Калоян).