Ватманът се притекъл на помощ на своя колежка, която имала проблем с пантографа на трамвая. Това са популярните "тиранти", които ватманите контролират от кабината си, чрез въже. Въжето, което се е било оплело, е създало предпоставката за инцидента.

"Явно, че преди това се е било закачило вътре има един механизъм, който от време на време се разваля. Той е опитал да го откачи, бъркайки през вентилационното стъкло, предполагам оттука", обяснява Йордан Василев, шеф на Столичния електротранспорт.

Въпреки предпазните ръкавици, лостът е докоснал открита част от тялото му. Малко по-късно мъжът почива в шоковата зала на "Пирогов".

Старите софийски трамваи са опасни не за пътниците, а за самите ватмани.

Трамваят, с който стана инцидента, е българско производство от преди 25 години. Такива вече не се правят, но 40 мотриси от този модел все още са в движение.

Нова мотриса струва над 1 млн. евро. Няма шанс подмяната на 250 машини в трамвайния парк да се случи в скоро време. Единственото, което е във възможностите на предприятието е да организира по-често курсове по безопасност за служителите.