На седмия ден от началото на стачката в железниците започнаха първите преговори между ръководството и стачния комитет.

Близо час продължи спорът само по въпроса защо всъщност се провежда стачката

Обяснението на синдикалистите е, че ръководството намалява броя на служителите без консултации със синдикатите, въпреки че според стачно споразумение от март, това е задължително.

От управата на компанията обявиха, че съкращения реално няма, а има служители, които напускат доброволно срещу договорено обещетение.

Синдикатите посочват като нарушение в споразумението и забавянето на парите за храна и облекло.

„Нали разбирате, че от всички страни натискат. Натискат банките, натискат доставчиците, всички натискат, колеги, нали го разбирате това? Вие искате 2 милиона и 300 хиляди”, обърна се към синдикалистите Владимир Владимиров, председател на Управителния съвет на БДЖ.

Междуврменно Софийски градски съд отказа да води дела срещу стачкуващите

Според магистратите искът на компанията към 10 от служителите е недопустим.

Преговорите продължават и в четвъртък - стачката също

Докато пътниците очакваха първите влакове да отпътуват от София след поредния ден на протест, с директора на гарата разговаряхме за причините и служители на Национална компания “Железопътна инфраструктура” да стачкуват.

„Едните са емоционални причини. Основните искания са за повишаване на работната заплата, но съгласете се, че това е трудно осъществимо”, коментира Николай Камберов.

Загубите за железниците от стачката на ден са 120 хиляди лева

Има реална опасност железниците да загубят най-новити и модерните си влакове, защото кредитът, с който са купени, не се обслужва. Затова министърът на транспорта Ивайло Московски замина за Берлин - за преговори с германското правителство и кредиторите на БДЖ.