Очакваме захлаждане в края на седмицата, а днес на места отново имаше температурни рекорди. От жегата ни се оплакаха хора, пътували в дизелови мотриси. Три четвърти от тези мотриси са негодни за експлоатация през лятото. Климатиците им не работят, а хората са принудени да тестват уменията си за оцеляване при температури над 40 градуса.

БДЖ внедриха дизеловите мотриси преди пет години. Към днешна дата от 25 нови возила, с изправни климатици са не повече от 6. За пътниците, през лятото, придвижването до крайна гара е ад.

"Изпадала съм даже в ситуации, ставало ми е лошо. Разчитала съм на помощ от други пътници и така", разказа Елица Йорданова.

Два часа и половина са нужни на мотрисата да измине ж.п. линията Велико Търново - Свищов. Само за една трета от времето, през горещите дни температурата във влака достига над 40 градуса.

За техническата изправност на дизеловите мотриси в страната отговаря Локомотивно депо - Горна Оряховица.

"Процедурата започна от 15 март и се предвиждаше до края на април да бъдат ремонтирани, но поради това, че фирмата се отказа, направихме нова процедура и сме сключили договор с втора фирма", обясни инж. Димо Димов, директор на "Локомотивно депо - Горна Оряховица".

Според договора с новата фирма, климатиците в мотрисите трябва да заработят до края на юли. Дотогава обаче инженер Димов е трябвало да спре дизеловите влакчета, тъй като се водят за неизправни.

"Ако ги спра, трябва да ги заменя с локомотив и вагон. Разходът ще бъде по-голям, а комфортът ще бъде същият", смята той.

Служителите на БДЖ отказаха да коментират условията, при които са принудени да работят в жегите. Добрата новина и за тях, и за пътниците е, че този път парите ги има. За отстраняването на проблема, още в края на април, от централата на БДЖ са отпуснали над 200 000 лева.