Отнемането на сертификатите означава, че компаниите ще престанат да съществуват като авиационни оператори.
Над 600-те работещи в тях – висококвалифициран персонал, твърдят, че приключилата в началото на месеца проверка като цяло е успешна. Потвърдили го и независими одити на чужди авиовласти.
Документите от проверката категорично доказвали, че няма законово основание да не бъде възстановен лицензът на голяма част от операторите. Пилотите очакват, че сред мотивите за решението на Гражданската въздухоплавателна администрация (ГВА) ще бъде липсата на поддръжка от производителя на АН-12. Самолетът е без европейски типов сертификат.
АН-12 лети у нас десетилетия. Последните месеци мястото му в Европа заемат също руски машини, но под чужд флаг, включително на държави от ЕС, разказаха авиатори.
"България е член на ЕС от половин година. Ние работим в ЕС от 20-30 години. И като виждаме, че една работа, развивана от нас и нещо българско се унищожава, не можем да мълчим", възмущават се те.
Каргопревозвачите настояват за спешна среща с транспортния министър. От ГВА щели да обявят официалната си позиция в четвъртък.
