София оглави още една класация - тази на европейските столици с голям брой жертви на катастрофи. За сравнение - в Букурещ загиналите са два пъти по-малко.

Кръговото на 4-ти километър е една от най-невралгичните точки в столицата. По данни на столичния КАТ средно тук стават по 700 катастрофи на година. Не по-лесно е пресичането по пешеходните пътеки.

В София катастрофите с жертви са над 72 на един милион жители, във Виена и Прага - едва 13. Затова се налага спешна реконструкция на ключови кръстовища. На Лъвов мост се предвижда изглаждане на кръгово кръстовище на две нива.

Коментира се и възможността да се създава променлив ритъм на управление на скоростта с въвеждане на интелигентна система от електронни табла, които да посочват пределно допустимата скорост в определени часови диапазони с оглед на натоварване или задръстване в някои от участъците.

Генералният план за организация на движението в София ще трябва да сведе до минимум катастрофите и задръстванията. Планът трябва да бъде изпълнен през следващите пет години. Няма оценка колко ще излезе на данъкоплатците. За сега е ясно, че изготвянето му ще струва 2 милиона лева.

Новите правила за паркиране в центъра вероятно ще влязат в сила още от следващата година. За синята зона в идеалния център ще се плаща двойно - по два лева за час престой. Като продължение на синята зона, в периферния център, ще има и зелена зона, за която ще плащаме по-малко.