Двеста и петдесет хиляди души годишно завършват шофьорски курс и получават книжка. По новата наредба на транспортното министерство часовете за подготовка на нови шофьори се увеличават от 20 на 31 за масовата "В" категория. Ще има междинни изпити за 70% от учебния материал и вътрешен изпит преди официалния. Ако курсистът се провали трябва да вземе още минимум 4 допълнителни часа.

Инструкторите искат водачите под 18 години да карат с придружител, а тези над 65 години да минават опреснителни курсове. Сега шофьорският курс струва средно 400 лева. Учебните дисциплини, за които образователното министерство иска 7 допълнителни часа също ще оскъпят курса, в това се единодушни и инструктори и изпитващи.

Новата наредба за шофьорските курсове и изпити ще стои на интернет страницата на транспортното министерство за обсъждане един месец и ще влезе в сила през юли. От Асоциацията на инструкторите са недоволни, че не са участвали в писането на наредбата.

От Държавната автомобилна инспекция твърдят, че всички изменения в наредбата са обхванали 100% от исканията на браншовите организации. Според шефа на браншовата организация новата наредба прикрива слабостите на досегашната, защото в софийската ДАИ се чака за шофьорски изпит месец вместо една седмица каквото е изискването. ДАИ оправда изчакването с малкия брой изпитващи.

Автомобилната инспекция иска шофьорските изпити да се провеждат на нейна територия и с квестори, за да се намали корупцията. До момента на икономическа полиция и прокуратурата са дадени за разследване 10 служители на ДАИ за корупция.