От началото на годината заплатите в БДЖ и други държавни фирми паднаха в резултат на облагането на социалните разходи. Социалният министър Емилия Масларова от два месеца предлага идеята да се освободят заплатите в губещите предприятия. Проблемът се изостри с насрочването на стачка в столичния градски транспорт.

Когато дойде време да се гласува новата Наредба за регулиране на заплатите в предприятията с над 50% държавно участие, четиримата присъстващи министри от НДСВ отказаха да участват. Според тях правителството работи под натиска на улицата и нелогично развързва заплатите.

Освен това решението било несъгласувано, защото жълтите министри получили извънредно материала в първите минути на заседанието.

Константин Краджов: “Жълтите министри казаха, че са съгласували действията си с лидера на партията Симеон Сакскобургготски. Въпреки напускането им, кабинетът прие наредбата”.

Премиерът Станишев не даде вид на разтревожен от скандала: “Министрите на НДСВ не взеха участие в дискусията по тази точка, защото имат някои принципни виждания, политически позиции, но беше ясно заявено от Вълчев и министрите на НДСВ, но това не означава неприемане на наредбата”.

В губещите държавни фирми ще има увеличения, дори ако само са намалили загубите си.

Кабинетът отрече наредбата да е гласувана спешно заради предстоящата стачка в столичния транспорт. “МС е готов и занапред да съдейства за решаването на този конфликт между служителите в СКГТ и СО, без да поема отговорност, която е чужда все пак, защото в противен случай би възникнал въпросът за какво съществува местно самоуправление специално в Столична община”, обобщи Станишев.

Финансовият министър добави, че увеличението на заплатите е в ръцете на София, която имала достатъчно пари за целта.