Концесията на автомагистрала “Тракия” се превърна в един от най-големите скандали по време на управлението на НДСВ. Тогавашният министър Валентин Церовски беше обвинен, че е дал концесията на португалския консорциум без търг или конкурс. Така се стигна до днешния анекс, в който е записано, че първоначално договорената цена за строителство на магистралата остава непроменена - близо 3 милиона евро на километър.

Но строителният риск и рискът от това дали магистралата ще се използва от достатъчно автомобили, които да изплатят концесията, изцяло са прехвърлени върху концесионера. Отпадат и всички клаузи, предвиждащи явна или скрита форма на държавна гаранция.

Министър Гагаузов отрече слуховете, че няма достатъчно финансиране за завършването в срок на автомагистралата от София до Бургас. Според него, до края на мандата на правителството ще започне строителството на още две нови магистрали, освен трите: “Тракия”, “Люлин” и “Марица”.