Според новия регламент, максимумът за кормуване в рамките на седмица е 56 часа. Задължително ще се ползва пълна седмична почивка от 45 часа поне всяка втора седмица, което ще затрудни превозвачите на дълги разстояния. За туристическите фирми отпада възможността, седмичната почивка да се взима след 12 работни дни.
Антоанета Иванова: “И за да не престояват пътниците, туристите, които се возят, ще се наложи изпращане на допълнителни водачи на място, където се намира автобусът или наемане на местни шофьори.
При проверка водачът ще бъде глобяван за нарушения, които е направил преди това в друга страна от Общността. Самите проверки на пътя ще зачестят, а глобите ще са сериозни. Най-високи са в Испания, където нарушение може да коства до 4 600 евро.
За пръв път, след 3 месеца, на нашите превозвачи ще се налага да прилагат регламент, който е нов за самия ЕС. Тоест те могат да срещнат затруднения и затова, че няма практика по неговото прилагане”.
При нарушения на шофьорите вече ще се търси отговорност както от фирмата-превозвач, така и от товародателя, спедитора или туроператора.
