Вчера на извънредна сесия местният парламент даде зелена светлина на нов конкурс за линиите, но проблемът остава, тъй като процедурата ще отнеме до два месеца. Причината за опасността идва от това, че ако излязат на работа, частните превозвачи могат да бъдат глобени от ДАИ заради това, че карат след като договорът им е изтекъл. Санкцията затова е 1 500 лева и фирмите не са съгласни да я плащат. За bTV началникът на ДАИ Йордан Арабаджиев заяви, че очаква да не се стигне дотам.
Вариантът е през деня областният управител на Пловдив да разреши на кмета сключването на временни договори с превозвачите, така че те да могат да обслужват законно линиите, докато тече процедурата за избор на нови фирми за превоз. Частните превозвачи покриват две трети от линиите на масовия градски транспорт в Пловдив.
