Започнаха и проверките по автогарите в страната, разпоредени от министъра на транспорта. Какво виждат инспекторите и защо у нас само министърът може да затвори автогара, разказват кореспондентите ни от Хасково.

От край време автогарата е едно от най-важните съоръжения в един град. От тук всекидневно, с автобуси, потеглят или пристигат стотици пътници, които, оказва се, не се интересуват от  удобствата на автогарата.

Стара наредба, приета преди 11 години регламентира как трябва да изглежда една автогара – с освежена  маркировка, здрава настилка и работеща звукова сигнализация, например.   

Съобщенията по уредбата диспечерът произнася над 200 пъти на ден, но практиката показва, че  почти никой от чакащите на автогара не го чува. От няколко дни  инспектори трескаво проверяват дали автогарите са изрядни.

„Имаме право да санкционираме управителя на автогарата или собственика и след няколко  санкции, вече министърът на транспорта има право да затвори автогарата”, обясни Христо Желев - старши инспектор в Областен отдел "Контролна дейност "–Хасково.  

Колкото и опасна да е една автогара обаче, едва ли министърът ще си позволи да я затвори, защото това би довело до транспортен хаос в града. Оказа се обаче, че идеята не е чужда на собствениците на автогари:

"Ако трябва да бъда честен, да си призная аз лично и колегите акционери на автогарата, бихме я затворили. Ще печелим много повече, ако тук развиваме някаква друга дейност като търговци”, каза Апостол Апостолов - управител на автогара Хасково и председател на Националното сдружение на собствениците на автогари в България.  

От Националното сдружение на собствениците на автогари в България са категорични, че масираните проверки няма да доведат до никакъв резултат. Те настояват за приемането на специална наредба, която да категоризира автогарите и да регламентира дейността им.