В България е широко разпространена практиката рекламации да се приемат само на касата, тоест в момента на покупката. По смисъла на новия Закон за защита на потребителите и правилата в Европейския съюз ограничението да се допуска рекламация само в момента на покупката нарушава правата ни на потребители.

Продавачът обаче може да ви откаже рекламация, ако примерно сте си купили обувки и ги върнете, просто защото вече не ви харесват. Законът дава право всяка стока да бъде рекламирана, но когато стоката се продава с гаранция, в нея е записано при какви обстоятелства повредата се признава от съответния търговец или сервиз.

По закон в срок от трийсет дни търговецът трябва да отстрани повредата в стоката или да ни върне парите.

Клиентът има право да изиска от търговецът да впише неговата рекламация в специален регистър. Въз основа на този регистър контролните органи после могат да проверят дали търговецът е изпълнил задължението си да върне парите на клиента в срок до един месец или да оправи дефекта в стоката.