Предложението на Офком засяга всички видове нездравословна храна или Джънк Фууд, като хамбургери, пица, пържени картофи, газирани напитки, сладки изделия и чипс. Ако забраната се приеме, реклами за тези продукти няма да се излъчват във всички предавания за деца под 16 години. Според изчисленията на медийните компании това решение на регулаторния съвет ще струва на корпорациите около 60 милиона евро.

Кампанията за здравословно хранене на децата започна преди една година, след като правителството на Великобритания отпусна 280 милиона паунда за закуски на учениците.

Междувременно испанската агенция по хранене помоли гиганта “Бургер Кинг” да изтегли последната си реклама за гигантски хамбургер, защото пречела на националната програма за борбата със затлъстяването. Сандвичът XXL съдържа 971 килокалории, което е почти 50% от енергийните изисквания за организма на подрастващия. По официални данни в Испания между 10% и 20% от населението страда от затлъстяване като най-висок е процентът сред подрастващите между 7-11 години - цели 30%.