
Според преподавателите стилът на който са написани учебниците е труден за децата с увреждания. От тях трябва да се изхвърлят сложните термини, които по никакъв начин не могат да се обяснят с жестове.
Росен Милачков - директор на СОУ за деца с увреден слух "Св. Иван Рилски" Търговище: "Характерно за децата с увреден слух е нагледно образното мислене и тука вече, когато се налага да се преподават едни по-абстрактни понятия за тях е много трудно."
доц. д-р Цанка Попзлатева - преподавател в СУ "Определено материалът трябва да е много по-онагледен, да се използват и алтернативните средства за комуникация. "
Сурдопедагозите настояват още за изцяло нови програми, по които да преподават. Иначе учебният материал остава неразбран от децата.
Руска Якимова - преподавател по литература - "Вкарването на нови думи, на нови понятия отнема много време, а в програмата е застъпен много малък брой часове."
В училището за деца с увреден слух в Търговище се обучават близо 150 деца. От тях само учениците от начален етап имат специални учебници.