Ако се установи, че водомерите са негодни за употреба, то ще бъде задължително да се подменят. Проверката за изправност струва около 20 лева на уред, на нов - с 10 лева повече.
По данни на регулатора обаче много малка част от водомерите у нас са преглеждани. Годишно трябва да бъдат проверявани или подменяни поне 20% от уредите. Това обаче не се случва.
“Когато отидем в супермаркета, ние не си носим кантар и касов апарат, за да ни измерят доматите, така че водомерите трябва да бъдат собственост на доставчика и оттам нататък той да носи отговорност за тяхната изправност”, каза Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители".
ВиК операторите признават, че ако се вземе решение да изкупят водомерите, това ще удари по джоба крайния потребител.
Другата възможност, която ще се обсъжда от експертите, е да бъде удължен срокът за проверка на водомерите от пет на седем години. Производителите дават гаранция на уредите от три години.
По данни на комисията регулатор потребителите не са доволни от ВиК услугите у нас. Най-масово е недоволството за начислените количества вода за домакинствата.
Другите оплаквания на клиентите са свързани с високия разход на нуждите на общите части и прекъсване на водоподаването.