Според нея - от малките населени места с население под 30 хиляди души няма да има директни автобусни линии до големи градове от други области. Според превозвачите в момента рентабилните линии от по-малките градове до София покриват разходите на слабо натоварените селски маршрути. Примерът е от Хасково:
От десетки автобусни линии до селата и малките градове в Хасковска област само единици успяват да си покрият разходите. Другите са губещи, защото в автобус се качват малко пътници.
Днес автобусът Хасково-Славяново успя да напълни 10 от 20-те места:
За успешен се смята и курсът за село Тракиец, при който са заети около 20 места от 50-местния автобус.
Пътуващите до други села обаче понякога дори не могат да напълнят и лека кола
"Случва се трима човека, четирима да има, автобусът е преминаващ през Книжовник, има за Стамболово, да кажем, още трима, има за Рабово още трима и стават около 20-тина човека”.
- Това избива ли разходите които правите?
- Не. На шофьорите заплатите, бонуси, ами нафтата разходът, просто слаба работа”, каза Мюмюн Мехмед.
Затова много от превозвачите обмислят да се откажат от селските курсове, ако те не бъдат обвързани с печеливши линии до големите градове.
