
В опасност са около 100 самолета и вертолета руско производство, които се използват за каргополети и селскостопанската авиация. Те нямат европейски сертификат. Проблемът е, че руският АН-12 ползван и до момента в селскостопанската ни авиация няма европейски аналог, който да го замени.
Георги Стоянов, главен директор на Гражданската въздухоплавателна администрация: “Все още има време, има 6 месеца и ние разговаряме със страните, които произвеждат тези самолети и конструктурското бюро в Пезидал трябва да получи този сертификат".
От селскостопанската ни авиация смятат, че получаването на подобен сертификат за вертолетите ще струва на бранша по-малко, отколкото 100-те милиона евро, необходими за цялостна подмяна на летателните машини с нови.
Ганчо Даскалов определя изискванията на Европейската комисия като пагубни не само за селскостопанската авиация, но и за цялото ни селско стопанство. Ако страната ни наруши разпорежданията от Брюксел я чакат милиони евро глоба.