Този тип самолет е конструиран през 1950 година от Цветан Лазаров само за 40 дни с идеята да представи страната ни на Конкурс за учебни самолети в бишва Югославия. На него го изпреварва само проекта на домакините. Въпреки качествата му на учебно-тренировъчна машина, у нас се произвежда само четири години. Днес е един от 70-те летателни експоната в Музея, които привличат все повече туристи и от чужбина.
Веслина Чакърова - уредник на Музея на авиацията - Когато дойдох, а и още много малко хора знаеха за съществуването на музея, а днес мога да кажа, че в Европа и в света се знае, че в България има авиационен музей.”
В него се съхраняват едни от малкото оцелели бройки в света Як 9, ИЛ 2 и Ту 2, изнесли Втората световна война в Русия. Немските месердшмити, използвани по това време от нашите ВВС обаче, не са запазени и днес могат да се видят само като макети. Затова пък за любителите на Космическите пътешествия тук за първи път са събрани накуп - работния костюм на Първия български космонавт Георги Иванов, автентичния му шлем, капсулата и оригиналния парашут, с които той се е приземил. Специално за празника, гостува и експозиция от БАН с разработки на български космически храни и технологии.