В спешните портали ще бъдат обслужвани пациентите, които не са намерили личния си лекар и имат нужда от оказване на неотложна помощ. Тези портали ще бъдат структурирани към 17 болници.
За да се подобри достъпът на гражданите до спешната помощ, личните лекари трябва да декларират кой ще обслужва пациентите им в извънработното време.

Според директорът на Пирогов със създаването на спешните портали пациентите ще могат да се ползват от услугите на по-добри лекари: “Пациентът ще има възможност да избира по-добра и по-качествена медицинска помощ в една такава ситуация и по този начин постепенно започва заличаването на тази рязка граница, която се правеше между доболничната и болнична помощ”.

Изискванията за регистрация като спешен портал са 24-часово работно време, качествено оборудване и квалифициран персонал.

***
Министерството на здравеопазването е превело парите на "Пирогов", за оказана спешна медицинска помощ на пациенти, които след това не са били хоспитализирани. Това каза директорът на лечебното заведение доцент Спас Спасков.
До седмица се очаква сумата да бъде разпределена, като част от възнагражденията на лекарите, сестрите и санитарите в "Пирогов".