Европейските и азиатски автомобилостроители пазари трябва да работят повече, за да намалят отделянето на вредния за околната среда въгледоден диоксид. Ако Европейската комисия не види желание за повече напредък в тази област ще наложи обвързващи закони, които принудително да задължат компаниите от бранша да произвеждат по-екологични автомобили.

Георг Креузхубър - говорител на Европейската комисия: "Просто помислете за тези джипове, които се множат по европейските пътища. Колкото е по-тежка една кола, толкова повече харчи гориво и отделя вредни газове. Затова предизвикателството към автомобилостроителите е да търсят и изобретяват нови технологии, за да ограничат вредния въглероден диоксид."

Над 10 процента от вредните емисии в атмосферата са причинени от автомобилите. За 2004-та година отделянето на вредни газове в атмосферата е намаляло с 12 процента в 15 европейски страни. Според договора от Киото тези стойности трябва да бъдат свалени до 25 процента през следващите една две години, което означава по 140 грама на километър. Еврокомисията отхвърля възраженията, че тези срокове са трудно изпълними и дава за пример Корея, която е намалила отделянето на вредни газове от автомобилите с 6 процента.