Според потърпевшият касата на болницата не работела по това време, а случаят бил спешен. Изпълнителният директор на заведението се ангажира със строги дисциплинарни санкции, ако очна ставка между пациента и лекаря установи, че обвиненията са достоверни.
Вечерта на 16 август Запрян Пенев седял с компания в заведение, когато заради внезапен вятър в окото му попаднало нещо остро. От Спешния кабинет на Университетската болница го изпратили в Очната клиника.
Запрян Пенев: “…И ме посрещна въпросната докторка - и вика – “Оф, пак ли в 1 часа - какво ви е т’ва? Или 30 лева долу на касата, или оставаш три дни тука и тогава ще го изкарам. “
Пациентът казва, че няма как да плати пари на касата, която не работи в 1 през нощта, Но лекарите твърдят, че е имало дежурен касиер и че наистина редът в болницата е точно такъв с тази разлика, че първо пациентът се преглежда. Преглед обаче, по думите на Запрян и майка му, няма.
Д-р Илия Баташки - изпълнителен директор на УМБАЛ "Св. Георги", Пловдив: “В никакъв случай не мога да обвинявам колегите, които са били на смяна, защото липсва всякаква следа за такъв пациент. По моята проверка се установи, че нито е постъпвал в болницата, нито е зарегистриран в амбулаторния журнал на Спешния кабинет на Очната клиника. “
Така на принципа - няма пациент, няма и проблем - се отрязва всякакъв път за жалба или оплакване. Но проблем с окото на Зпарян е можело да има.
Заради болките, които се увеличили, още същата нощ майката на Запрян намира по обява във вестник денонощен частен кабинет. Случаят младежът и майка му наричат “пазарлък” и след него вече не вярват, че редовните им здравни осигуровки наистина ги осигуряват надеждно и ефективно.
