Поне на хартия новите права на потребителя са факт. Ако продуктът например, прояви дефект до шест месеца след като сте го купили, имате право на безплатен ремонт, връщане на парите или подмяна, в едномесечен срок. Така според Федерацията на потребителите, всички ние ще избегнем до болка познатите ни неприятни ситуации от миналото.

Благодарение на настоящия закон в такова положение няма да изпаднете. Положението обаче, в което изпадат някои дребни търговци не е за завиждане.

Ердоган Хаджиев, търговец: “Вземе си чушкопек, опече си чувала или кашона с чушките, направи си зимнината и ми върне чушкопека. Нещо не му харесва, грее му неравномерно. Винаги има такива субективни неща, които могат да се кажат”.

Точно заради подобни злоупотреби, търговците засега не възприемат практиката да приемат обратно вече закупена стока. Когато го прави, Ердоган търси начини да комепнисра загубите си - разпродава някои от върнатите стоки на части, други взима за лично ползване или изхвърля. Така обаче, скоро дребните търговци като него ще изчезнат.

Търговци предвиждат, че новият закон ще предизвика още много дискусии в края на годината. Тогава първите шест месеца от прилагането му ще са изтекли и ще започнат споровете по друга точка, която дава гаранция от две години при проява на скрит дефект.