Това обаче поставя риск от множество недоразумения и дребни измами.
В момента се практикува така: при повреда, техникът прави преглед на уреда за десет лева и ви казва колко ще струва ремонтът. Според новата наредба техникът първо преглежда уреда - например повреден телевизор, казва ви какво ще сменя и колко ще ви струва, а вие имате 30 дни, за да решите дали офертата ви устройва.
Ако клиентът откаже ремонта, техникът има правото да приведе повредения уред в първоначалния му вид- тоест отново да го развали.
Браншовият съюз на техниците обаче иска наредбата да се промени така, че клиентът да си плати за направената му оферта без значение дали ще се възползва от нея или не.
За да няма подобни спекулации, сега клиентът ще има право сам да избере с какви резервни части да му се направи ремонта.
Техниците на свой ред се опасяват, че когато изготвят на клиента предварителна оферта за ремонт, той може да види какво има да се сменя и с какви части и да си направи ремонта сам, а техникът да не получи нищо за тази консултация.
