Проверка на Си Ен Ен обаче откри, че за разлика от строгите проверки на пътниците и ръчния багаж, почти никой не проверява товарите в самолета.
Хиляди и хиляди камиони докарват всеки ден тонове различни стоки, които се товарят на пътническите самолети. Колко от тях обаче минават през някаква проверка, преди да бъдат сложени в корема на самолета, в който ще се качат пътниците. Пожелал анонимност инспектор от Федералната въздухоплавателна администрация твърди, че проверки всъщност няма.

Проверката показва, че терористите лесно биха могли да се възползват от липсата на контрол, за да се опитат да качат на някой самолет експлозиви или оръжие. Никой не пази контейнерите, вратите са отворени и достъпът до тях е безпроблемен. Освен това съществува списък на "известните спедитори". Всяка фирма, попаднала веднъж в него, може да бъде почти сигурна, че никой няма да проверява товарите й.

Единствената информация за въздухоплавателната компания какво има в сандъците е един получен лист хартия. Не ми е известно какви са проверките, преди товарът да е стигнал до летището. Веднъж влязъл в него обаче, проверки няма.

Федералната администрация пази в тайна процента на извършваните проверки, но според вътрешен източник става дума за две на сто от преминаващите през летищата товари. Сега администрацията наема още инспектори и съсредоточава вниманието си върху търсенето на взривни устройства. По мнението на специалисти обаче товарите все още остават сериозна пролука в мрежата за сигурност на Съединените щати.