В клипа зелено същество се представя смеейки се: "Аз съм вирус. Казвам се ХИВ и причинявам...Знаете ли от къде ви влизам? През парадния вход. И през задния двор!".
Това зелено "нещо" не е бацил, пожален от препарата за тоалетна чиния. Това, според авторите на рекламата, е събирателен образ на болестта. Което е достатъчно да разбуни духовете във виртуалното пространство.
„Хората, протестиращи срещу тази реклама не са пуритани. Не са лели-театродоведи, които не са правили секс от 30 години. Това са млади хора, които имаме някакви стандарти - стандарти на изказа, стандарти на живот и така", коментира Кристина Николова, инициатор на интернет-протеста. Според Кристина няма нищо лошо в това една реклама да бъде провокативна. По света такива клипове има много. Стига провокацията да не се превръща в кич.
Ръководителят на екипа, който е изготвил клипа - Камен Воденичаров, признава, че езикът е брутален, но целта според него е посланията да стигнат по-лесно до младите хора.
„Аз намирам нашия ключ, нашият каруцарски език, както ни обвиняват, е единственият на този етап начин, по който да се стигне до хората, за които е определен този видеоклип", каза Камен Воденичаров.
Дали обаче този ключ стига до своята целева група? Във Факултета по журналистика, клипът беше сред най-обсъжданите теми. Според някои студенти, този клип наистина успява да достигне до тях и говори на техния език, но други смятат, че е прекалено смешен и че по този начин проблемът се омаловажава.
Изработката на този продукт е с пари от Глобалния фонд за борба със СПИН. От здравното министерство се въздържат от коментар с мотива, че поне не са харчени пари на данъкоплатеца.