Според новия Закон за защита на потребителя, комисията вече има право, по жалби или след самосезиране, да разпореди спиране на излъчването или отпечатването на подвеждащи и нелоялни реклами.
И двете страни отчетоха, че в България няма установена практика и традиция в регулирането на рекламите и защитата на потребителите и търговците от некоректните търговски съобщения. Затова Комисията за защита на потребителите и Асоциацията на рекламните агенции ще си сътрудничат и взаимно консултират при съмнения за непочтени и заблуждаващи реклами.
Да създадем предпоставки за честни и прозрачни рекламни правила, с цел да защитим потребителите и всички лоялни търговци.
Това е първата държавна институция, която се обръща към професионалната гилдия на рекламните агенции и иска да работи с нас на професионална основа. Той изпревари дори и парламента, който в миналото прие много закони свързани за рекламата - доста от тях неуспешни, както сториха и други институции. Затова поздравления за г-н Лазаров.
От влизане в сила на новия закон за защита на потребителите, досега комисията не е била сигнализирана за подвеждащи и неразрешени сравнителни реклами. Освен да спира излъчването и отпечатването на некоректни реклами комисията може да глоби провинилите се търговци или рекламни агенти с до 25 хиляди лева.
