"Имигрантът се интересува от начина да се адаптира в обстановката тук. Той има нужда от американски адвокати за имигрейшън, той има нужда
от консултации от български адвокати за промените, които настъпват. Затова нашите усилия са насочени там", коментира Лина Кърк.
Вестниците се издържат от реклама на адвокати и брокери на недвижими имоти, които са българи и чиито клиенти също са българи. Това позволява на издателите да разпространяват безплатно вестниците.
Поредният проект се казва “България Сега” и има амбицията да стане първият напълно професионален вестник.
"Тези медии в непрофесионална форма изиграха много важна роля. Тъй като за съжаление на индивидуално ниво ние имаме изключително големи успехи във всяка една област на американската действителност, но на обществено ниво развитието ни е на ниво нула", Светозар Момчилов.
И това се променя. Едно от местата за срещи на общността е църквата “Света София”.
Тук имигрантите отбелязват различни поводи, тук е и паметникът на светите братя Кирил и Методий. Наскоро българската общност в Чикаго бе домакин и на световната среща на българските медии.
Така една книга и вече пет вестника са емблеми за нарастващата българска общност в Чикаго, която надхвърля 100 000 души.
