
Полетът е трябвало да се състой в 8.20 часа българско време. Потърпевшите и измамени пътници са главно сънародници, които от години живеят и работят в Милано. Повечето от тях са предплатили пътуването си с кредитните си карти през интернет страницата на лоу-кост компанията Май Еър.
Чак на обед превозвачът спря да предлага билети за полети до София. На телефоните на авиокомпанията днес отговаряше само телефонен секретар.
Няколко часа след като бил отменен полетът представител на Май Ейр е предложил на чакащите на летището пасажери да замени билетите им с ваучери с право на безплатно място по другите действащи дестинации на превозвача в Европа. Обезщетения и възстановяване на парите са били категорично отказани.
Националният превозвач България Еър обяви, че е готов да превози пътниците до София на преференциални цени от 60 долара за еднопосочен билет - без летищните такси. Късният следобед повечето пътници вече си бяха организирали алтернативен транспорт до София - кой с частни коли, автобус или купувайки си самолетен билет на авторитетна европейска авиокомпания.