Двете компании отчетоха влошаване на финансовото си състояние в изминалата 2005 година. Железничарите поискаха да разберат повече за собственото си финансово състояние и възможностите за увеличаване на работните им заплати.
Работодателите трябва да покажат, да стане ясно на всички, даже и на тези ръководители, които са на по- долно ниво "Да, аз работя и така ще получавам повече във времето- както по вертикалата, така и по хоризонталата. От БДЖ отговориха, че не изключват минимален ръст в заплащането.
Възнагражденията са въпрос на договаряне и това, което е записано не е закон. Ако ние с по- бързи и големи темпове постигаме това, което сме заложили, няма никакви пречки с по- бързи темпове да растат и заплатите.
И от "Железопътна инфраструктура" признаха, че възможностите за увеличаване на заплатите не са големи.
Търсим алтернативи, алтернативни приходи вече, тоест да развиваме допълнително основните дейности, а не само да разчитаме на инфраструктурните такси и съответно БДЖ само на превозната услуга. Транспортният министър обвърза въпроса с изпълнението на оздравителните програми.
Ангажимента, който съм поел пред Вас и това, което съм възложил на ръководствата на НКЖИ и БДЖ е да се изплащат редовно заплатите на железничарите. За 2005 г. средната работна заплата в БДЖ е 336 302 в "Железопътна инфраструктура".
