В момента само в една от агенциите за недвижими имоти продава тридесет семейни хотела по Южното Черноморие. Според брокерите основната причина е сериозното навлизане на големите чуждестранни вериги от хотели, които са и тясно обвързвани с туроператорите.
По този начин собствениците на семейни хотели нямат възможност да си осигурят постоянни клиенти, и при конкурентно предлагане на туристическия пакет цените им падат.
На същото мнение е в Васил Чавдаров от Черноморец. Той продава своя семеен хотел. Разказва, че изискванията на туристите стават все по-високи, и малкия бизнес не може да си позволи нужните подобрения.
Търсене обаче на малки хотели няма. За това много от собствениците им ги преустройват и се опитват да ги продадат като отделни жилищни имоти или ваканционни апартаменти. Според брокерите това е може би най-добрият вариант за възвращаемост на инвестициите, тъй като не зависи от туристическия поток или сезон.
