Една от черните кутии на самолета е намерена на мястото на трагедията. Това е заявил източник на Интерфакс от администрацията на руската Смоленска област, предаде Франс прес.

По предварителни данни черната кутия не е повредена. Устройството е открито край опашния стабилизатор на катастрофиралия самолет. Явно е намерена черната кутия от опашната част на самолета, недостъпна за екипажа. Втората се монтира в кабината на пилотите и много по-често се поврежда при катастрофи, добавил експертът.    

При опит за кацане разбилият се самолет е слязъл недопустимо ниско и не е могъл да набере височина, за да излети отново, съобщи полската телевизия "ТВН 24", цитирана от ИТАР-ТАСС.

Ту-154 се е спуснал на 2,5 метра от земята, когато пилотите решили да го издигнат за нов опит да кацнат на летището, твърди телевизията.

Пилотите с голям стаж рядко вземат решение да кацнат от четвъртия опит. Обикновено, щом не успеят от втория, решават да кацнат на резервно летище, коментира във Варшава Дариуш Собчински, един от най-опитните пилоти в полската гражданска авиация.

Той съобщи, че лично е познавал пилотите на Ту-154, разбил се в Русия, и те са били професионалисти от висока класа. Според Собчински, щом са решили да направят четвърти опит за кацане, самолетът е бил технически изправен, посочва ИТАР-ТАСС.  

През май миналата година катастрофиралият самолет е бил основно ремонтиран в руския завод "Авиакор" в град Самара, съобщи генералният директор на предприятието Алексей Гусев.     

Според него актът за предаване и приемане на самолета след ремонта е бил подписан на 21 декември 2009 г. Определен е бил ресурс за експлоатация от 25 години и 6 месеца, без да има забележки за по-нататъшното му използване.

Откакто е започнала експлоатацията му, президентският Ту-154 е летял общо 5004 часа и е кацал 1823 пъти - сравнително малко за самолет от тази класа. Допреди месец самолетът на Качински имаше извършени общо към 50 кацания и 124 летателни часа след ремонта, заяви Гусев пред руската телевизия "Вести".